fredag 13 mars 2009

snart försvinner jag ifrån det här landet, med bara ett tusen svenska kronor i fickan och en liten resväska med kläder, tandborste och tandkräm, vart är det jag ska åka? Oslo, och vad är det jag ska försöka åstadkomma där? försöka tjäna pengar är väl planen, men vet inte alls hur bra det kommer gå, är otroligt nervös eftersom ingenting är väl egentligen så genomtänkt, till en början var det 3000 kronor i fickan men eftersom planen blivit uppskjuten så många gånger tack vara att folk har hoppat av planen så är jag nu ensam kvar och kommer ensam åka upp till Oslo för att sova på några vänners soffor i en till kanske två-tre veckor, och om jag har tur vilket jag oftast inte har, så kommer jag få både jobb och eventuellt en bostad.

hoppas verkligen att det här inte går åt helvete, det här är i princip min sista chans att göra något på egen hand. alla andra planer har gått åt helvete hittills. är så nervös att jag skulle kunna börja gråta, vill väl egentligen inte åka för att mina vänner är här, men jag måste och egentligen vill jag åka.

hoppas det går bra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

lycka till!!

jennycatharina sa...

klart det kommer gå bra! nervositet är bara en jobbigare form av förväntan. relax and take it in. och lycka till och sköt om dig!

nicole sa...

det kommer att gå bra babyboy. Det här blir nog nyttigt för dig, ska du se! O A V S E T T hur det går.

vi lär inte hinna ses innan du åker, men puss på dig (och här har du min nya blogg)

/koöga
:*