fredag 10 april 2009

oslo, staden med allt knark

då sitter man uppe i oslo då, staden där precis allt kostar dubbelt så mycket som i sverige, enda som är billigt här är yoghurten, first price kakorna och grandiosa-pizzorna fast egentligen kostar dom dubbelt så mycket som i sverige men med tanke på att en norsk pizza på en pizzeria kostar 120 norska så känns en grandiosa väldigt väldigt mycket godare för sina 40 norska.

så vad i helvete har jag sysslat med dom senaste månaderna, har sökt jobb, ätit pizza och lärt känna ett gäng trevliga människor, har dessutom nästan fått mina fördommar om att norska damer är fula helt bortblåst för vet ni vad, jag har faktiskt sett hela 5-6 stycken väldigt snygga norskor men eftersom norrmän är så otroligt blyga och kalla till en början (vad jag hört) så tänker jag mig inte ens ge mig in i att försöka kamma hem en såkallad "pralin" som mina rumskamrater kallar dom.

har även märkt att internet är som en påse chips här uppe, i för sig är internet alltid som en påse chips vart man än är. man äter och äter och äter tills man börjar känna sig lite äcklig men man fortsätter ändå äta, och när påsen är slut så vill man ha mer i alla fall.

har dessutom bott på 3 ställen redan och har bara varit här i 1½ månad give or take. och jag kan lätt säga att jag gärna bor på dessa tre ställen när som helst, ljusa lägenheter med mycket plats.

vettefan vad jag ska fortsätta med att skriva så fler inlägg kommer väl med tiden som går antar jag, hoppas ni saknar mig och att ni drömmer om mig på nätterna för jag har inte tid att drömma.

hej kom och hjälp mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill också åka till Norge. Saknar Oslo.

nicole sa...

det låter fint baby!

saknar dig, purre