onsdag 15 juli 2009

gardot, vilken kvinna.

den här bloggen börjar redan kännas som en slags musiktipsarblogg och tänker fortsätta gå i den riktningen i det här inlägget också, fick nämligen nys om en väldigt trevlig jazzig sångerska vid namn Melody Gardot (bara namnet känns väldigt jazzigt/blues) och hennes skiva kan ni hitta här så nu är det bara för er att börja mysa i soffan med en kopp té (thé/te?) och jazza loss.

tänkte även erkänna att kents skivor från 2002 och bakåt duger (och mer därtill) i krig och kärlek, speciellt klassiska spår som insekter, berg & dalvana och pärlor, dom har även mer bra låtar fast skulle väl vara dumt om jag listade precis alla låtar?

nu blir det Melody Gardot tills ögonen sviker, då får Arkiv-X ta över och skrämma skiten ur tioåringen i mig.

godnatt (sug min kuk!)

3 kommentarer:

susanna sa...

Nötte Kent under min tidiga tonår på ett näst intill ohälsosamt sätt. Nu, när jag vuxit upp (haha) så kan jag lyssna på Kent med en viss distans och faktiskt njuta av många låtar. Min favoritskiva är nog "Verkligen", tycker om i princip alla låtar på den. Dock har jag knappt lyssnat alls på skivorna som kom efter Vapen & Ammunition, de har som inte fallit mig i smaken. Eller så är det för att de är relativt nya och jag inte känner mig nostalgisk när jag lyssnar på låtarna.

räven sa...

min favoritskiva är faktiskt vapen & ammunition eftersom alla låtar på den skivan är riktigt bra och nostalgiska för mig eftersom det var dom första låtarna jag verkligen lyssnade mig in på :D

Mathias Forsström sa...

i min värld är du & jag döden, utan tvekan, den bästa skivan som kent har sprutat ur sig. det är bara att inse, alla låtarna håller grymt hög klass. sen kan det också vara så att melankolikern i mig gör att jag håller om den lite extra, vad vet jag. efter den kommer helt klart vapen & ammunition. kärleken väntar i kombination med dess video är episk!

(and) psst.. pssst... http://www.youtube.com/watch?v=ss99FfrsIsU
(när du ändå var inne på det jazziga)