tisdag 14 juli 2009

nya friska tag.

nu när bloggen är återupplivad så kanske jag kan dela med mig lite om vad jag sysslat med den senaste tiden, vilket egentligen inte är så vidare mycket men känner att det är ändå saker som är värda att skriva om.

kan börja med att säga att jag fortfarande är en arbetslös student (fast är man verkligen student om man inte studerar alls?) som söker arbeten (det är nu ni ska komma med tips om jobb som skulle passa mig som handsken) i land och rike, åkte som tidigare nämnt till Oslo där jag letade efter jobb utan någon som helst framgång (jävla skitland!) och det resulterade med att jag åkte tillbaka till Sverige där jag nu sitter och är en börda för samhället som vissa skulle kalla det.

förutom att jag är arbetslös så är jag även kär för första gången på jag vet inte hur länge! vem denna flicka är tänker jag inte lämna ut eftersom det är min privat sak, men kanske kommer att posta både det ena och det andra i framtiden (och det ser ni väl fram till era äckliga snuskäckel!), men fram tills dess får ni nöja er med bilder och en hel del skitsnack eller skvaller om det ena och andra.

det var väl allt.
kyss och smek (sug min kuk!)

1 kommentar:

susanna sa...

Tips: Sitt hemma i Sverige och skicka ansökningar till olika ställen i Norge, kolla t.ex. Arbetsförmedlingens platsbank för utlandsjobb. Det kan vara lite vanskligt att bara åka iväg, och till Oslo dessutom dit typ alla åker, jag sökte jobb i Norge förra hösten, skickade ut ansökningar lite här och var, mest olika turistorter/skidorter som sökte restaurangpersonal, kassapersonal, cafépersonal, alltiallo osv. Jag fick napp på fyra ställen, och hade jag inte hunnit få jobb på min morbrors restaurang här hemma i Luleå så hade jag fått två av jobben jag sökte. Det bästa med att söka t.ex. säsongsjobb är att de ofta erbjuder boende, gratis eller för en billig peng, så man slipper hålla på att leta själv, sen är det ofta andra svenskar som jobbar inom turism/restaurang ifall man känner sig lost bland alla norrbaggar. Ett tips på vägen liksom, ifall det går åt helvete här hemma med jobbjakten och du känner att du vill prova lyckan västerut igen.
Peace out!